Környezetvédelem

Szemétlerakó az óvodától 800 méterre

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kovács Róbert képviselő-jelölt véleménye a szeméttelep létesítéséről és annak árnyoldalairól

Mint arról már sokan értesülhettek, a kőbányai önkormányzat kiadta az engedélyt a MIKONT KFT részére egy szeméttelep létesítése céljából a Lovasvölgyi utcában, néhány száz méterre a Kőbánya-Kertváros lakónegyedtől. A hivatalos szöveg szerint “nem veszélyes hulladék hulladékgazdálkodási engedély köteles gyűjtése, hasznosítása, ártalmatlanítása” fog itt történni. Egy kis guglizással, pár kattintással a következő tényekre illetve következtetésekre lehet jutni.

A MIKONT KFT egy vecsési székhelyű vállalkozás. Kereskedelemmel, szállítással, hulladékgyűjtéssel foglalkozik. A nyilvános cégadatok alapján szorosan hozzá köthető a MIKONT TRADE KFT nevű, szintén vecsési telephellyel rendelkező vállalkozás, mely konténerszállító tehergépjárművek eladásával foglalkozik. Ez utóbbi ügyvezetője Micheller Gábor, nyilvánvalóan az ő nevéből és a KONTÉNER szavakból képzett mozaikszó a vállalkozások elnevezése.

 

Kovács Róbert képviselő-jelölt 12 vk.

Ebből már egy tízéves gyerek is össze tudja rakni, hogy a Lovasvölgyi utca 8. szám alatti zöldterületen egy konténeres hulladék lerakására használatos telephely fog létesülni. Hogy itt milyen hulladék, sitt, törmelék, egyéb kerül majd elhelyezésre, azt mindenkinek a fantáziájára bízom. Annyi támpontot azért adunk, hogy Magyarországon még van például rengeteg bontás előtt álló épület, melyek szerkezetileg azbesztet – és még ki tudja mit – tartalmaznak.

 

A céginformációs adatbázis szerint a MIKONT KFT 24 fővel, és 192 millió forintos éves árbevétellel működik. Nem akarunk senkit számokkal untatni, de ez utóbbi adatból és a konténeres hulladékszállításra vonatkozó 5000 ft-os köbméterenkénti átlagárból ki lehet számolni, hogy egy év alatt akár 40 ezer köbméter építési törmeléket is le lehet majd rakni a Lovasvölgyi utcában.

 

Forrás: Halma Ágnes

Hatástanulmány természetesen nem készült, minek az. Ettől függetlenül lehet borítékolni a szállítás miatt megemelkedő zaj- és levegőszennyezést, a levegőben szálló por mennyiségének növekedését, valamint egy-két éven belül a Jászberényi útról szabad szemmel is látható csinos szeméthegyet. Innen egy lépés a környékbeli ingatlanárak esése.

Az ügyben szokatlan módon – és szokatlan gyorsasággal megnyilvánult Agócs Zsolt, Kőbánya-Kertváros fideszes önkormányzati képviselője. Aki nem mellesleg a környezetvédelmi (!) bizottság elnöke. Agócs úr a hírek szerint egyébként pánikszerűen és legendásan kerüli a vitákat, egyeztetéseket helyi ügyekről.

A képviselő úr ma délutáni bejegyzésében a következőket állítja:

“Sokszor nem tehetünk mást, mint kiadjuk az engedélyt, ha azt egyéb jogszabály nem korlátozza. Ha az adott területen korábban készült szabályozás szerint lehet folytatni az adott tevékenységet, akkor nem lehet megtagadni, sem korlátozni. Ilyen a hulladékkezelés is.”

Na ezen a ponton szakad a cérna. Az idézett szöveg nem más, mint nettó hazudozás. Az önkormányzat engedélye nélkül egy pénzbedobós rágógumi-automatát sem lehet üzembe helyezni, nem hogy egy szeméttelepet. Olvassuk már el a dr. Szabó Krisztián kőbányai jegyző megbízásából kiadott működési engedélyt. A MIKONT KFT kérelmet nyújtott be, az önkormányzat pedig megállapította a kérelem alapján jogosultságot. Ennyi. Dönthetett volna másképp is? Nyilvánvalóan.

A döntés ellen egyébként fellebbezni lehet, a szeptember 26-ot követően 15 napig.

Egy utolsó gondolat még, a közelgő önkormányzati választással kapcsolatban. A kertvárosi közösség sok tagja szorgalmazta korábban, hogy legyen egy jelölti vita. Szavazás is volt erről, akik részt vettek, mindannyian igennel voksoltak.

Lehet, hogy egy ilyen jelölti vita minden eddiginél időszerűbb és fontosabb lenne.

Olvassa el ezt is
Rendkívüli algásodás a Balaton délnyugati részén

Algafoltok a Balatonon a Zala folyó torkolatánál, Keszthely külterületi településrésze, Fenékpuszta közelében 2019. szeptember 11-én. Az üledékből felszabadult foszfor lehetett Elolvasom

Folynak a teljes pálya felújítási munkálatok a MÁV Budapest-Hatvan vonalon

"Folynak a teljes pálya felújítási munkálatok a MÁV Budapest-Hatvan vonalon. Az északi sínpárt cseréje megtörtént, a tesztüzem befejeződött, így elkezdték Elolvasom

Öt tévhit a klímaváltozásról, amit most megcáfolunk

Arold Péter Ez a cikk a Covering Climate Now nemzetközi médiaegyüttműködés részeként készült. Az együttműködés keretében az egész világon több Elolvasom

Zavaró lenne a MOL felhőkarcolója

Arold Péter Lesújtó véleménnyel van a magyarországi örökségvédelemről, azon belül is Budapest világörökségi panorámájának védelméről az ENSZ szakosodott szervezete, az Elolvasom

A piócás

"Felsőrákos Budapest pesti oldalának középső részén található. E táj arculatának elsődleges meghatározó eleme maga a Rákos-patak volt. A kis vízfolyás Elolvasom

Pályazár

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatja a lakosokat, hogy 2019. július 1-je és 7-e között az alábbi időpontokban terveznek pályazárást a Elolvasom

Most miért nem Akkor miért igen? Mi a különbség?

Arold Péter Az augusztus 20-i légi parádé előkészületei miatt kedd délután “megnövekedett zajhatásra” lehet számítani Budapest fölött, a Duna Parlament Elolvasom

Szépül az orvosi rendelőnk környezete

ALAKUL! Az orvosi rendelőnk előzőekben igen "zilált" állapotú és kinézetű kertje napról-napra szebb és barátságosabb lesz! Köszönhető ez Papp Tibor Elolvasom

Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisördögnek

Arold Péter Néhány napja sétáltam a telepen. Meséltek ezt azt.  Nem nagy ügy, inkább fenemód zavaró. Parkolj az út rossz Elolvasom

Makai Viktória – “Szemétszedő futás”

Többnek tartom, mint egy egyszerű kezdeményezés. A dolog mögött hit és elhivatottság van. Közösségünk régi lakóját ismerve tudom, hogy értékteremtő Elolvasom

Közlemény

A kertvárosi óvoda is részt vesz a november 29-ig tartó használtelem-gyűjtő versenyben. Az összegyűjtött mennyiségért kilónként 45 ft garantált összeg Elolvasom

Fa tarvágás a hatvani vonal mentén

Többen érdeklődtek közösségi csoportunkban, hogy miért kell sok fát a vasút mentén tarra vágni. Megkérdeztem képviselőnket és a válasz a Elolvasom

Rákos-patak

A Gödöllői-dombságban eredő Rákos-patak a Duna magyarországi szakaszának egyik leghosszabb bal parti mellékvize. Isaszegen és Pécelen áthaladva lép be Budapest Elolvasom

Nyugalom a fellegekben a mélyalvásod alatt

A jogszabályi változásoknak köszönhetően éjfél és reggel öt óra között, a mélyalvási időszakban szinte teljesen megszűnik a repülőgép-forgalom Budapest felett, Elolvasom

Szúnyog menetrtend a kerületben

Semmi nem derül ki, csak az, hogy 100 hektár.

Képviselői beszámoló

Tegnap délután végigjártam a városszéli telepet, kicsit most összefoglalnám az aktuális kisebb-nagyobb ügyeket, folyamatban lévő munkákat, az utóbbi hetekben felmerült Elolvasom

Érdekel minket a Te véleményed is!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .